کسب درآمد از اینستاگرام یکی از موضوعاتی است که امروزه مورد توجه اکثر کسب و کار های آنلاین قرار گرفته است. ولی سوال اصلی این است که آیا واقعا میتوانیم به اینستاگرام به دید یک کسب و کار آنلاین نگاه کنیم؟
باید بگویم بله! این کار کاملا امکان پذیره. اگر قصد راه اندازی کسب و کاری را دارید و به دلیل نداشتن سرمایه کافی سردرگم مانده اید، می توانید همین حالا دست به کار شده و با استفاده از اینستاگرام به درآمد برسید. با ما در این مقاله همراه باشید تا باهم به مرور روش های کسب درآمد از اینستاگرام بپردازیم.
اینستاگرام در دنیای امروز به یک شبکه اجتماعی همه فن حریف تبدیل شده است و دنیایی پهناور متشکل از تصاویر و فیلم های افراد مختلف از سرتاسر دنیاست. که برخی افراد با استفاده از قابلیتهای بیشمار اینستاگرام توانسته اند با تکیه بر ایده های ناب و خلاقانه برای خود کسب و کاری دست و پا کنند. به این دلیل که کاربران اینستاگرام از همه اقشار جامعه هستند و هرکسی که بتواند گوشی هوشمند در اختیار داشته باشد و بتواند از اینستاگرام استفاده کند، آنرا تبدیل به یک محل مناسب برای کسب درآمد بدون هیچ سرمایه ای کرده است.
چگونه میتوانیم از اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟
این سوال از سوالات متداولی است که بیشتر کاربران اینستاگرام که قصد کسب درآمد از این شبکه اجتماعی را دارند از خود می پرسند، اولین پاسخی که شاید به ذهن خیلی از ماها برسد این است که با ساخت یک پیج و ارائه مطالب و تصاویر جذاب و تلاش برای جذب فالوورهای بیشتر و در نتیجه گرفتن تبلیغ می توانیم به هدف خود برسیم. اما امروزه استفاده از اینستاگرام برای کسب درآمد تنها به این راه ختم نمی شود و روش های دیگر و مهم تری برای نیل به این مقصود وجود دارند که به عنوان روش های کاربردی و مهم در سرتاسر جهان از آنها استفاده می شود. در ادامه به بیان این روش ها خواهیم پرداخت:
راه های کسب درآمد از اینستاگرام
کسب درآمد از اینستاگرام تنها به یک روش منتهی نمیشود بلکه برای کسب درآمد از اینستاگرام چندین راه وجود دارد که عبارتند از:
1. کسب درآمد از اینستاگرام با فروش محصولات
فروش محصولات بوسیله اینستاگرام از روش های محبوب و پراستفاده برای کسب درآمد است. افراد زیادی با ساخت یک پیج اینستاگرامی و قرار دادن تصاویر محصولاتی که قصد فروش آنها را دارند به کسب درآمد از طریق اینستاگرام می پردازند. داشتن ایده های خلاقانه برای تبلیغ محصول می تواند فروش بیشتری را به همراه داشته باشد. خرید اکسپلور واقعی
فروش آنلاین لباس، یکی از بهترین روش های کسب درآمد با اینستاگرام است. که در آن افراد از طریق پیج خود لباس ها را در معرض دید کاربران گذاشته و به فروش می رسانند.
2. درآمدزایی از طریق فروش صنایع دستی
قطعا داشتن خلاقیت و خلق آثار خلاقانه نیز می تواند منبع خوبی برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام باشد. کسانی که هنر دست خود را به اشتراک می گذارند و با فروش آنها کسب درآمد نیز می کنند. به عنوان مثال کسی که دستبند و زیورآلات دست ساز خود را بوسیله اینستاگرام می فروشد.
روش فروش محصولات از طریق اینستاگرام می تواند به صورت عرضه و فروش مستقیم و غیر مستقیم کالا و خدمات باشد به این شکل که در روش فروش مستقیم کالا یا خدمات می تواند به شکل کالای فیزیکی باشد یا محصولات و خدمات دیجیتالی عرضه شود.برای مثال فروش محصولات می تواند شامل فروش کیک خانگی باشد. یا فروش شماره های رند. خرید ویو فوق ارزان
روش فروش غیر مستقیم بیشتر توسط افرادی انجام می شود که تعداد فالوورهای زیادی دارند و از طرف صاحبان مشاغل و کسب و کارهای مختلف تبلیغ می گیرند. سلبریتی ها از جمله افرادی هستند که بخاطر داشتن محبوبیت و فالوورهای زیاد از روش فوق برای کسب درآمد از اینستاگرام استفاده می کنند. در این روش کالا یا خدمت یک کسب و کار خاص به صورت غیرمستقیم توسط این افراد تبلیغ می شود.
برای مثال در این روش افراد معروف یا سلبریتی ها در کلیپ ها یا تصاویر خود برند خاصی را هدف تبلیغ خود قرار می دهند. از این روش تحت عنوان اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار نیز یاد می شود. در حال حاضر کسب و کارهای بسیاری از این روش برای شناساندن برند خود بهره می برند.
3. کسب درآمد از اینستاگرام با برندسازی
بسیاری از شرکت های تازه تاسیس و حتی شرکت های بزرگ با سابقه برای بیشتر دیده شدن و شناخته تر شدن از اینستاگرام و دنیای پر مخاطب آن استفاده می کنند. اینستاگرام به خاطر داشتن فضای مناسب و خوب می تواند برای شرکت ها و برندهای مختلف یک عامل کمک کننده باشد.
در این روش تلاش می شود تا با استفاده از ترفندهای خاصی، کاربران را به خرید از سایت ها یا فروشگاههای اصلی خود سوق دهند. با استفاده از این روش، کسب و کارهای زیادی مانند فروشگاهها، کافه ها، رستوران ها، آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری و غیره… قادر خواهند شد تا خریدار را به طرف خود جذب کرده و تعداد مشتریان خود را افزایش دهند. خرید اکانت اینستاگرام ارزان
4. کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات
در این روش افراد می توانند با جذب تعداد کاربران زیاد به پیج خود و افزایش فالوور هایشان، در پیج خود تبلیغ منتشر کرده و از این راه به درآمد برسند. با افزایش میزان فالوورها مسلما قیمت تبلیغ در صفحه هم بالاتر خواهد رفت. و این افراد می توانند با برندهای معروف نیز همکاری داشته باشند.
این شیوه یکی از راههای پرطرفدار برای کسب درآمد از اینستاگرام در ایران است. که در بین جوانان محبوب بوده و جزء ساده ترین روش های درآمدزایی از اینستاگرام محسوب می شود.
5. درآمدزایی از طریق خرید و فروش پیج
علاوه بر روش های ذکر شده که به منظور درآمدزایی در اینستاگرام و بیشتر برپایه تبلیغ و خرید و فروش محصولات و خدمات در اینستاگرام بودند. این شیوه از درآمدزایی در اینستاگرام متفاوت و مبتنی بر خرید و فروش صفحات اینستاگرامی است.
در حال حاضر بازار داغ خرید و فروش صفحات اینستاگرامی به شدت رونق گرفته و رقابت شدیدی برای جذب و افزایش تعداد فالوورها و به حداکثر رساندن میزان لایک ها و فروش آنها در جریان است. بهترین سایت افزایش فالوور اینستاگرام
در ابتدای پیدایش این نوع کسب و کار، خرید و فروش آنها به صورت شخصی بود به این معنی که برخی افراد، مبادرت به فروش صفحه های اینستاگرامی خود که دارای فالوورهای زیادی بود می کردند و قیمت ها عمدتا توافقی بود. اما رفته رفته این موضوع وارد فاز حرفه ای تری شده و شرکت های مختلفی، وارد این عرصه شدند.
هم اکنون این بازار به شکلی است که در آن قیمت ها کاملا تعیین شده هستند و هر خریداری می داند که هر صفحه با چه میزان فالوور را به چه قیمتی می تواند بخرد. قیمت ها به تناسب تعداد دنبال کننده ها متغیر هستند.
6. تصاویری که خودتان خلق کرده اید را به فروش بگذارید
نباید فراموش کرد که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است. و با توجه به این کارکرد اینستاگرام، می توانید در صورت داشتن تخصص در عکاسی یا خلاق بودن در این زمینه، با تهیه عکس های جذاب و دیدنی از محیط اطراف خود، از این راه کسب درآمد نمایید.
با انتشار نمونه کارهایتان در پیج شخصی خود عکس هایتان را بفروشید. یا اگر در زمینه طراحی گرافیکی مهارت دارید با انتشار مجموعه ای از آیکون ها، وکتورها و لوگوهایی که کار دست خودتان است در پیج خود سفارش کار بگیرید.
7. شریک شدن در سود، با داشتن همکاری در فروش محصولات دیگران
در این روش شما به جای تحمل دردسرهای فروش کالاها و خدمات، محصولات و کالاهای شرکت ها یا فروشگاههای آنلاین را در پیج خود تبلیغ کرده و می فروشید و به ازای هر فروش درصدی از سود آن به شما تعلق می گیرد. بسیاری از فروشگاههای آنلاین و برندهای بزرگی وجود دارند که تمایل به این شیوه همکاری دارند و شما می توانید با شریک شدن در فروش آنها درآمد خوبی کسب کنید. چطوری فالوور بخریم
Affiliate Marketing یا سیستم های همکاری در فروش غالبا به وسیله لینک های قابل ردگیری که در پیج ها قرار دارند کاربران را به سمت وبسایت فروشنده هدایت می کنند. اگر کاربران خرید موفقی انجام دهند، شما در سود خرید او شریک خواهید شد.
سخن آخر
اگر فقط یکی از روش های بالا را انتخاب و به آن عمل کنید در این صورت میتوانید به کسب درآمد از اینستاگرام برسید ولی باید توجه داشته باشید که روش های بالا تنها در صورتی امکان پذیر هستند که شما فالوور های واقعی زیادی داشته باشید. اگر ندارید میتوانید مقاله راه های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام را بخوانید.
با توجه به توسعه و پیشرفتی که کسب و کارهای اینترنتی در دنیای امروز پیدا کرده اند و روز به روز در حال گسترش هستند، نیاز به داشتن اعتبار برای سایت های کاری یکی از مهم ترین نیازهای کسب و کارهای آنلاین به حساب می آید. عوامل زیادی در به دست آوردن اعتبار بالای وبسایت تاثیرگذار هستند که در ادامه به صورت کامل آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین در این مقاله اختصاصی، یک سری از نکات مهم و کلیدی را در ارتباط با بهبود رتبه گوگل ارائه خواهیم داد تا تمامی افراد اعم از مبتدی، متخصص و حرفه ای در سئو از آن بهره مند شوند.
اعتبار دامنه یا Domain Authority به چه چیزی گفته شده و چگونه محاسبه می شود؟
به بیان کاملاً ساده و قابل فهم، اعتبار دامنه یا Domain Authority به مقیاسی گفته می شود که برای اندازه گیری میزان رنک یک وبسایت مورد استفاده قرار گرفته می شود. برای اندازه گیری اعتبار دامنه یک سایت، از معیارهای مشخصی استفاده می شود که می توان به مواردی مانند عمر دامنه، میزان محبوبیت آن و همچنین اندازه دامنه اشاره کرد.
اگر بخواهیم اعتبار دامنه را به صورت مختصر توضیح دهیم، باید بگوییم که این اعتبار دامنه است که روند وبسایت را مشخص می کند. از دیگر اطلاعات مورد نیاز برای درک بهتر اعتبار دامنه، این است که اعتبار دامنه سایت های مختلف با استفاده از اعدادی بین صفر تا صد مشخص می شود. به هر اندازه ای که اعتبار داده شده به یک دامنه به عدد ۱۰۰ نزدیک تر باشد، نشان دهنده اعتبار بیشتر و به هر اندازه که اعتبار داده شده به یک دامنه به عدد صفر نزدیکتر باشد،وبسایت مورد نظر اعتبار کمتری دارد. توجه داشته باشید که دریافت رتبه ی وبسایت تا عدد بیست آن قدرها هم دشوار نیست.
در بسیاری از مواقع این اعداد برای مقایسه کردن قدرت رنکینگ وبسایت ها استفاده می شود. با ما باشید تا روش های افزایش اعتبار سایت را مورد بررسی قرار دهیم.
روش های افزایش اعتبار سایت کدام اند و هر کدام چگونه انجام میشوند؟
تهیه یک لیست از بهترین کلمات کلیدی
اولین روش از مجموعه روش های افزایش اعتبار سایت، تهیه کردن یک لیست از کلمه کلیدی های مرتبط با محتوای وبسایت است. ابزارهای کارآمد بسیاری برای کمک به شما در پیدا کردن مناسب ترین کلمات کلیدی وجود دارند که می توان به Google Keyword Planner یا KWFinder اشاره کرد. مطالب مرتبط
پس از مرحله تهیه کلمه کلیدی های مناسب، نوبت به مشخص کردن بهترین و مناسب ترین کلمه های متناسب با وبسایت شما می رسد. ابزارهای متنوعی از جمله Ahrefs وجود دارند که میتوانند در پیدا کردن مناسب ترین کلمه های کلیدی مرتبط با وبسایت شما، شما را یاری کنند. با استفاده از چنین ابزارهایی میتوانید اعتبار وبسایت خود را بهبود بخشید. توجه داشته باشید که این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا شما با توجه به کلمه کلیدی، به تولید محتوای مناسب اقدام می کنید و تاثیرات مستقیمی را در سئو و بهینه سازی وبسایت شما خواهند داشت. لینک
ما در مقاله 3 روش یافتن کلمه کلیدی به صورت تخصصی نحوه پیدا کردن کلمه کلیدی برای لینک سازی خارجی را بررسی کرده ایم و پیشنهاد می کنیم حتما به مطالعه آن بپردازید.
استفاده از لینک بیلدینگ تدریجی و مستمر
برای آغاز کردن مراحل دریافت بک لینک، مشخص کردن یک استراتژی لینک بیلدینگ کاملا الزامی است. نکته ای که در ارتباط با این مرحله باید مد نظر داشته باشید، این است که هیچ گونه عجله ای نکنید و به دنبال پیدا کردن مناسب ترین راه ها برای دریافت بک لینک باشید. اگر به هر دلیلی فرایند لینک بیلدینگ مورد استفاده برای وبسایت شما با عجله انجام شود، گوگل نتیجه این فعالیت را به عنوان اسپم شناسایی خواهد کرد. به همین دلیل تا جایی که ممکن است این فرآیند باید با آهستگی و به تدریج انجام شود تا نتیجه ایدهآلی را پس از گذشت مدت زمان مشخص دریافت کنید.
شما باید همواره این نکته را مد نظر داشته باشید که در بسیاری از مواقع، شناسایی کردن چگونگی رتبه بندی وبسایت ها از سوی گوگل امکان پذیر نیست، اما این که چه فرایندهایی برای موتورهای جستجو اهمیت دارد، مشخص بوده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال گوگل با استفاده از الگوریتم های خاص، توانایی تشخیص ترافیک های تقلبی مورد استفاده توسط بعضی از سایت ها را دارد و در صورتی که شما نیز از چنین ترافیک های تقلبی در وبسایت خود استفاده کنید، بدون شک وبسایت خود را با آسیبهایی روبرو خواهید کرد.
شما می توانید در مقاله آموزش لینک سازی خارجی علاوه بر یاد گرفتن نکات مهم لینک سازی به یک لیست بک لینک نیز دسترسی پیدا کنید.
استفاده از بک لینک هایی با انکر تکست متفاوت و جذاب با هدف افزایش اعتبار وبسایت
یکی دیگر از روش های افزایش اعتبار سایت، استفاده از بک لینک هایی با انکر تکست متفاوت است. توزیع کردن انکر تکست به بهترین حالت ممکن نیاز به داشتن تجربه و تخصص در زمینه سئو دارد شما می توانید برای استفاده از روش های مناسب در این زمینه دوره های آموزشی ببینید. حتما به این مقاله ما سر بزنید : آموزش ساخت PBN
جهت افزایش سطح اعتماد در تلاش باشید
از دیگر روش های افزایش اعتبار سایت، افزایش اعتماد و جذب لینک است. تصور کنید که شما برای وبسایت خود محتواهایی با کیفیت بالا تولید کرده اید. در چنین حالتی بازدید کننده های وبسایت شما به طور مداوم از محتوای با کیفیت موجود در سایت استفاده نموده و با سایر افراد به اشتراک می گذارند. پس یکی از بهترین روش ها برای کسب رضایت کاربران و تبلیغ بدون نیاز به هزینه، تولید محتوای با کیفیت و قراردهی آن در وبسایت است.
سرعت وبسایت خود را افزایش دهید.
در صورتی که سرعت یک وبسایت پایین باشد، اولین بازخورد منفی که دریافت خواهید کرد، افزایش شدید نرخ پرش وبسایت مورد نظر است. توجه داشته باشید، به هر اندازهای که نرخ پرش وبسایت افزایش پیدا کند، به همان اندازه در کاهش اعتبار دامنه نیز تاثیرگذار خواهد بود و در نهایت رتبه وبسایت کاهش پیدا میکند. امروزه کاربران وقت خود را صرف منتظر ماندن برای بارگذاری یک وبسایت نخواهند کرد. به همین دلیل چنانچه سرعت وبسایتی پایین باشد، از آن خارج می شوند و نرخ پرش افزایش پیدا میکند.
حذف لینک های نامناسب استفاده شده در سایت
شاید از نظر شما هم حذف لینک های نامناسب برای افزایش اعتبار سایت، یک روش بسیار ساده و مبتدی به نظر بیاید اما این روش در کنار سادگی که دارد، اهمیت فوق العاده ای داشته و تاثیر زیادی را در افزایش رتبه سایت ارائه می دهد. تمامی لینک های خراب و نامناسب در یک سایت می تواند رتبه آن را به شدت کاهش دهد، پس حذف این لینک ها یکی از روش های افزایش اعتبار سایت است. علاوه بر حذف لینک های نامناسب، باید از لینک های داخلی به بهترین حالت ممکن استفاده کنید. حدف لینک های نامناسب داخلی، مبحثی است که در سئو داخلی شرح داده می شود.
در جهت بهبود سئو سایت تلاش کنید
در قسمت های قبلی به تاثیر سئو وبسایت در افزایش اعتبار آن اشاره کردیم. به طور کلی بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، تاثیر بسیار زیادی را در افزایش رنک یک وبسایت دارد.
برای مثال نوشتن متاهای خوب میتواند به نرخ کلیک شما بسیار کمک کند. درمورد نوشتن توضیحات متا یه مقاله عالی داریم که پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه کنید.
عنوان مناسبی را برای صفحه وبسایت خود انتخاب کنید
یکی از مهم ترین و اساسی ترین فاکتورها برای به دست آوردن ترافیک بالا و افزایش رتبه وبسایت، استفاده کردن از عنوان صفحه به درست ترین حالت ممکن است. عنوان های مورد استفاده برای وبسایت، اولین چالشی است که شما با انجام دادن آن می توانید در کاربران تمایل را برای کلیک کردن بر روی لینک سایت خود ایجاد کنید. در صورت نیاز به افزایش رتبه وبسایت خود، بهتر است به عنوان صفحه ها توجه بیشتری داشته باشید و در انتخاب کردن آن ها مهم ترین نکات را رعایت کنید. چگونه پی بی ان بسازیم؟
برای اینکه انتخاب عنوان صفحه را به بهترین حالت ممکن انجام دهید، چندین وبسایت و عنوان های مورد استفاده در آنها را مورد بررسی قرار دهید. با استفاده از این راهکار می توانید از بهترین شیوه های موجود جهت انتخاب عنوان، الگو برداری کنید. رابطه بین تعداد کلیک بر روی لینک وبسایت شما و افزایش اعتبار آن رابطه ای مستقیم است، یعنی به هر اندازه که کاربران بیشتری بر روی لینک وبسایت شما کلیک کنند، اعتبار آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
نتیجه گیری رتبه دامنه یا همان اعتبار وبسایت، به یک اندازه گیری دقیق گفته می شود که توسط موتورهای جستجو با توجه به معیارهای مختلفی به وبسایت ها داده می شود. به طور معمول رتبه سایت ها عددی بین ۰ تا ۱۰۰ است و به هر اندازه که این عدد به ۱۰۰ نزدیک تر باشد، رتبه دریافت شده site توسط گوگل بیشتر بوده و به هر اندازه که این عدد به صفر نزدیک تر باشد، وبسایت رتبه پایین تری خواهد داشت. امیدواریم از محتوای این مقاله اختصاصی، بهترین استفاده را کرده باشید. منبعاینجا
اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیر گذار یکی از زیرشاخه های بازاریابی است که به تازگی در حال گسترش یافتن و محبوب شدن میان مردم است. برای اینکه با اینفلوپنسر بیشتر آشنا شوید مقاله “اینفلوئنسر کیست” را مطالعه کنید.
واژه بازاریابی یکی از رایج ترین اصطلاحات مورد استفاده در دنیای تجارت است و آنقدر مسئله مهمی شده است که دیگر هیچ فعالیت تجاری بدون آن نمی تواند دوام بیاورد. در واقع بازاریابی به فعالیت هایی گفته می شود که توسط یک شغل به منظور تبلیغ محصول و یا خدماتی که به مردم ارائه می دهد (حال چه به صورت آنلاین و چه به صورت سنتی) انجام می گردد.
بازاریابی انواع مختلفی دارد و هدف از انجام هر نوع از این بازاریابی ها ایجاد آگاهی و جلب مشتریان بالقوه برای یک تجارت است. همچنین مسئله متناسب سازی محصولات و یا خدمات یک شرکت به منظور تامین نیازهای مصرف کنندگان جنبه حیاتی دیگری از بازاریابی است.
به طور کلی می توانم به شما بگویم که هدف از انجام بازاریابی این است که شما مشتریان را به خوبی بشناسید و نیازهای آن ها را بهتر درک کنید تا بتوانید محصولات و خدماتتان را متناسب با آن ها وفق دهید و در نهایت به فروش برسانید. همانطور که به شما گفتیم بازاریابی انواعی دارد که عبارتند از:
در واقع در این مقاله از دکتر ویز قرار است تا بیشتر در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ به شما توضیح دهیم و بگوییم که Influencermarketing چیست و ۶ اشتباه رایج در اینفلوئنسر مارکتینگ را به شما معرفی کنیم. همچنین برای مطالعه دقیق تر این مبحث حتما سری به مقاله «۱۳+۵ ابزار بسیار کاربردی دیجیتال مارکتینگ + کاربرد» بزنید.
آنچه در این مطلب خواهید خواند نمایش فهرست محتوای این متن
بازاریابی تأثیرگذار چیست؟
اینفلوئنسر مارکتینگ به زمانی گفته می شود که یک شخص اینفلوئنسر و یا کسی که در زمینه خاصی متخصص شناخته میشود و از شهرت بالایی برخوردار است به شما کمک کند تا محصولاتتان را به بازار عرضه نمایید. در خصوص اینفلوئنسرها نیز باید به شما بگویم که معمولاً به افرادی گفته می شود که تاثیر زیادی بر خرید افراد و یا کسانی دارند که آن ها را دنبال می کنند و تبلیغ یک محصول از جانب آن ها باعث می شود تا عده ای به خرید آن محسوب رو آورند.
به طور کلی تاثیرگذاری اینفلوئنسر مارکتینگ در توسعه و ارسال پیام های تبلیغاتی از طریق افراد با نفوذ، رهبران عقاید و یا بازیگران و افرادی با فالوورهای بالا در رسانه های اجتماعی است و نه از طریق شرکت و یا خود برند. بازاریابی تاثیرگذار را نمی توان یک شاخه جدید از بازاریابی به حساب آورد اما می توان با قاطعیت این را گفت که با رشد شبکه های اجتماعی میزان استفاده از این نوع بازاریابی نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است.
۹ کاربرد و نحوه استفاده از گیمیفیکیشن در اینستاگرام
دلیل محبوبیت این نوع بازاریابی این است که بازاریابان متوجه شدهاند که میزان تاثیرگذاری اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار زیاد است میتواند تاثیری بسزا و چشمگیر در میزان فروش یک برند داشته باشد. اینفلوئنسر مارکتینگ شامل یک مارک تجاری است که با یک اینفلوئنسر آنلاین به منظور بازاریابی یکی از محصولات و خدمات خود همکاری میکند.
درخصوص اینفلوئنسرها و یا افراد تأثیرگذار نیز باید به شما بگویم که این افراد می توانند شامل بازیگران، خوانندگان و حتی افرادی با فالوورهای بالا در رسانه های اجتماعی باشند و هیچ گونه محدودیتی برای اینفلوئنسر شدن وجود ندارد. اینفلوئنسرها تنها باید این توانایی را داشته باشند تا مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کنند به گونه ای که تمامی حرف های آن ها برای دنبال کنندگانشان تاثیرگذار باشد و منجر به ثبت خرید شود.
اینفلوئنسر می تواند حتی یک عکاس محبوب و فعال در اینستاگرام باشد یا یک وبلاگ نویس امنیتی در توییتر یا حتی یک مدیر محترم بازاریابی در لینکدین. همواره درون هر صنعت خاصی افرادی با نفوذ وجود دارند که شما به منظور تبلیغ مارک تجاری خود فقط باید این افراد را پیدا کنید و برای تبلیغ با آن ها به توافق برسید. روش های دیجیتال مارکتینگ
برخی از این افراد ممکن است صدها و یا میلیون ها نفر فالوور داشته باشند و اصولا این افراد کسانی هستند که جذاب ترین پست های اجتماعی را در مورد موضع تخصصی خود ارسال می کنند و بهترین تصاویر را به اشتراک می گذارند و سرگرم کننده ترین فیلم ها را می سازند و آموزنده ترین بحث های آنلاین را انجام می دهند. پس با توجه به موضوعاتی که برای شما ارائه دادیم دیگر می دانید بازاریابی تاثیرگذار چیست و چگونه کار میکند.
۶ اشتباه رایج در اینفلوئنسر مارکتینگ که تجارت شما را فلج میکند
اگر به اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و یا هر حساب کاربری دیگر خود در شبکه های اجتماعی مراجعه کنید مشاهده خواهید کرد که اینفلوئنسرها از تمامی اقشار جامعه هستند و به تبلیغ محصولات و خدمات مختلف میپردازند.
البته با داغ شدن بازار اینفلوئنسر مارکتینگ تقریبا می توان گفت که تعداد زیادی اینفلوئنسر فعال در این شبکه های اجتماعی وجود دارند که در حال فعالیت هستند و هر کدام از آنها میزان قابل توجهی فالوور به دست آورده اند.
اگر برای شما جای سوال دارد که این افراد چگونه در این راستا موفق شده اند و یا اینکه خودتان قبلا وارد این مارکت شده اید و نتوانستید به موفقیت چشمگیری در این زمینه برسید ما در این بخش از مقاله شش خطای رایج در این مارکت را به شما معرفی می کنیم که شما با جلوگیری از بروز چنین اشتباهاتی در تجارت خود می توانید به طور موفق در این زمینه فعالیت کنید.
فقدان یک برنامه بازاریابی دقیق
داشتن یک برنامه درست حسابی برای بازاریابی تاثیرگذار یک امر خیلی ضروری است. باید بدانید که شما وارد این صنعت نمی شوید چون دیگران قبلاً این کار را کرده اند و در آن موفق شده اند و همچنین همکاری شما با یک اینفلوئنسر به منظور فروش بیشتر چیزی کاملا حیاتی نیست که موفقیت شما فقط و فقط وابسته به آن باشد.
شما با داشتن یک برنامه مبارزاتی دقیق در این نوع بازاریابی میفهمید که دقیقا می خواهید چه کار کنید و به چه هدفی برسید. پس قبل از اینکه بخواهید ارتباط خود را با رسانه های اجتماعی قویتر کنید و شروع کارتان را با یک اینفلوئنسر آغاز کنید سعی کنید تا چشم انداز روشنی از کمپین بازاریابی مورد نظر خود را در ذهنتان داشته باشید.
شما باید در این راه قاطع باشید و اهدافی قابل دسترس و واقع بینانه برای خود تنظیم نمایید. داشتن یک برنامه دقیق به شما به میزان مشخصی انگیزه می دهد تا بتوانید به سمت هدفتان حرکت کنید.
فقط بر روی تعداد فالوور تمرکز نکنید
امروزه اینفلوئنسرهای زیادی در شبکه های اجتماعی فعالیت میکنند و اولین دلیل برای انتخاب اینفلوئنسرها توسط یک شرکت و یا مارک تعداد فالوورهای آن ها در شبکه های اجتماعی است. البته باید بگویم تعداد فالوور مسئله بسیار مهمی در این زمینه محسوب می گردد اما تنها عاملی نیست که شما باید به هنگام یافتن یک اینفلوئنسر مورد توجه قرار دهید.
اینکه شما بتوانید در در بازاریابی تاثیرگذار موفق عمل کنید به این بستگی دارد که بتوانید یک شخص قابل اطمینان و ایدهآل را برای این شغل انتخاب نمایید و اگر در درجه اول فقط و فقط بر روی تعداد دنبال کنندگان او تمرکز کنید احتمالاً نرخ تعامل را نادیده خواهید گرفت. به این دلیل میگوییم که فقط داشتن تعداد فالوور بالا در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر کافی نیست، زیرا اینفلوئنسر کسی است که بتواند مخاطبین خود را به منظور استفاده بیشتر از کمپین خود تحریک و درگیر کند.
بازاریابی درونگرا (inbound marketing) + مثال عملی ایرانی
گاهی افراد با فالوورهای کمتر موفق میشوند تا تعامل بیشتری نسبت به افرادی که تعداد فالوور های بی شمار دارند با مردم برقرار نمایند و اینستاگرام نمونه کاملی از تاثیر میکرو اینفلوئنسر در عمل محسوب میگردد.
همکاری را به یک معامله یکبارمصرف تبدیل نکنید
اگر شما یک کمپین تاثیرگذار و موفق را با کمک یک اینفلوئنسر آغاز کرده اید و به نتیجه قابل قبولی نیز در این راه رسیده اید اما هنوز قصد دارید تا در برنامه های بعدی خود شخص دیگری را جایگزین او کنید باید بگویم که این یک سناریوی رایج است که اغلب بازاریابان سعی میکنند تا مانند وعده های غذایی مختلف در یک منو، اینفلوئنسرها و فعالان شبکه های اجتماعی خود را تعویض کنند، اما آنها باید بدانند که این کار اگرچه سرگرم کننده به نظر میرسد اما اصلا برای تجارتشان مناسب نیست.
پس به عنوان یک بازاریاب و صاحب یک برند و شرکت زمانی که توانستید با کمک یک اینفلوئنسر در زمینه بازریابی موفق شوید و توسط یک بازاریابی بی عیب و نقص به کمک یک اینفلوئسر تجارت خود را ارتقا دهید، سعی کنید تا با او یک رابطه طولانی مدت در تجارت برقرار کنید.
پایبند بودن به یکی از رسانههای اجتماعی
زمانی که شما در تمامی پلتفرمها و برنامه های رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید همیشه در یکی از آنها موفقتر از سایرین عمل خواهید کرد و دنبال کننده بیشتری ممکن است پیدا کنید. به همین منظور است که بازاریابان سعی میکنند تا افرادی را پیدا کنند تا در هر یک از این پلتفرمها و رسانههای اجتماعی موفقتر عمل کنند و باعث توسعه بازاریابی آنها در آن رسانه گردند.
پس اگر از قبل در یک برنامه و پلتفرم رسانه اجتماعی حضوری قدرتمند پیدا کرده اید حال سعی کنید تا در یک بستر دیگر اینفلوئنسری را انتخاب نمایید تا بتوانید کم کم در شاخه های بیشتری فعالیت نمایید و تعداد بازدیدکنندگان و دنبال کنندگان خود را کم کم افزایش دهید. همچنین برای مطالعه کاملتر در این مورد میتوانید از مقاله «استراتژی محتوا (Content Strategy) چیست؟ به همراه 5 استراتژی محتوا برتر» کمک بگیرید.
اینفلوئنسری را انتخاب نکنید که با حوضه تجارت شما همخوانی نداشته باشد
به هنگام انتخاب یک اینفلوئنسر و تاثیرگذار در شبکههای اجتماعی حتماً باید این نکته را در نظر داشته باشید که همواره ارتباطی عمیق بین اینفلوئنسر و زمینه کاری شما وجود دارد و این همان چیزی است که در نهایت باعث می شود تا مردم از شما خرید کنند و یا به خدمات شما روی آورند. شما همواره باید به دنبال برقراری ارتباط بین محصول و خدمات خود با سبک زندگی اینفلوئنسری که انتخاب کرده اید باشید تا بتوانید از این طریق مردم را مجاب به انتخاب برند خود کنید.
0 تا 100 اینفلوئنسر مارکتینگ [Influencer marketing] یا بازاریابی تأثیرگذار
توجه کنید که فالوورهای اینفلوئنسری که انتخاب میکنید واقعی باشد
حتماً تا کنون واژه خرید فالوور فیک به گوشتان خورده است. همان طور که امروز اکثر افراد فعال در شبکه های اجتماعی می دانند سایت ها و شرکت هایی وجود دارند که اقدام به فروش تضمینی فالوور به افراد می کنند. اکثر فروشگاه های اینترنتی به منظور ایجاد اعتماد برای خرید در افراد اقدام به خرید فالوور تقلبی مینمایند.
حال به منظور ارتقای تجارتتان به واسطۀ اینفلوئنسر مارکتینگ باید یک اینفلوئنسر با تعداد واقعی فالوور پیدا کنید نه شخصی را که بیشتر فالوورهای خود را از طریق پرداخت پول خریده است، زیرا در این صورت این شمایید که ضرر خواهید کرد.
همچنین راه های زیادی به منظور شناخت و تشخیص فالوورهای فیک از واقعی وجود دارد و برنامه های زیادی برای گوشی های ios و اندروید ساخته شده است که شما با مراجعه به آن ها و بررسی میزان لایک ها و کامنت ها در ۱۰ پست آخر او می توانید میزان فالوور فیک را تشخیص دهید.
Influencer marketing چیست؟
این روزها کمتر کسی پیدا میشود که ساعاتی از روز را در فضای مجازی و دیدن افراد مختلف با دنبالکنندههای فراوان سپری نکند. اینفلوئنسر مارکتینگ، واژهای آشناست که تاثیر بسزایی بر کسبوکارهای مختلف گذاشته است. در این بین هستند کسانی که در تلاش برای جذب مخاطب بوده و در این کار موفق عمل کردهاند و به عنوان اینفلوئنسر یا افراد تاثیرگذار شناخته میشوند. اینجاست که میتوان به یک همکاری جالب بین مدیران کسبوکار و اینفلوئنسرها رسید. اینفلوئنسر میتواند یک عکاس، مدل، خواننده و یا تنها یک فرد با دنبالکنندههای بالا باشد که صاحبان کسبوکار بسته به زمینهی فعالیت خود، از آنها برای شناساندن محصول یا خدمات کمک میگیرند.
اینفلوئنسر مارکتینگ از کجا شروع شد؟
در اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی، زمانی که سرویس اشتراکگذاری ویدئوی یوتیوب توسط گوگل خریداری شد، عدهای شروع به فعالیت در یوتیوب کردند و توانستند توجه زیادی را به خود جلب کنند. به این شکل که افراد مختلف این ویدئوها را تماشا میکردند و به اشتراک میگذاشتند. به مرور زمان و با گسترش شبکههای اجتماعی این روند، به یک روال عادی و جدانشدنی تبدیل شد و عدهی زیادی تصمیم به ورود به این حوزه گرفتند به طوری که امروزه افرادی را میبینیم که تنها با اشتراکگذاری زندگی روزمرهی خود پا به این عرصه گذاشته و به نظر میرسد موفق هم بودهاند.
اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران، شاید نوپا باشد اما با سرعتی سرسامآور در حال گسترش است. روشهای مختلفی برای بازاریابی از جمله تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای سطح شهر وجود دارند اما هم هزینه و هم تاثیرگذاری آنها بر مخاطب جای بحث دارد. شاید سادهترین نوع بازاریابی، بازاریابی دهانبهدهان باشد که تقریبا تمام ما آن را تجربه کردیم. برای مثال فرض کنید محصولی را که به تازگی خریدهاید یا جایی که برای اولین بار رفته و از آن راضی بودهاید را با آب و تاب برای آشنایان خود شرح میدهید؛ یک بازاریابی موثر بدون صرف هیچ هزینه ای. اما یک کسبوکار نوپا قبل از رونق گرفتن بخاطر کیفیت، نیاز به دیده شدن دارد و باید کار خود را به مخاطب معرفی کند.
چرا باید به اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام توجه ویژه داشته باشیم؟
اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در ایران است و تخمین زده میشود که بیش از ٢٠ میلیون کاربر ایرانی در این پلتفرم فعالیت میکنند که چیزی حدود ٣٠ درصد جمعیت کشور را شامل میشود.
اینفلوئنسرها از لحاظ میزان فالوور در چهار گروه کلی دسته بندی میشوند:
مگا اینفلوئنسر: بالای یک میلیون فالوور
ماکرو اینفلوئنسر: ١٠٠هزار تا یک میلیون فالوور
میکرو اینفلوئنسر: ١٠ تا ١٠٠ هزار فالوور
نانو اینفلوئنسر: کمتر از ١٠ هزار فالوور
نکتهی مهم در رابطه با این دسته بندی، میکرو اینفلوئنسرها هستند که نباید آنها را دستکم گرفت چون با وجود تعداد فالوورهای کمتر، ارتباط قویتری با مخاطبان خود دارند.
کرونا عاملی مهم در گسترش زندگی آنلاین
کرونا، یادآور قرنطینه، خانهنشینی و گشتوگذار در فضای مجازی است و همهی ما خواسته یا ناخواسته با آن دست و پنجه نرم میکنیم؛ پس برای تبلیغات چه جایی بهتر از فضایی که هر کسی از هر کجای جهان امکان دسترسی داشته و زمان زیادی را در آن سپری میکند؟
اینفلوئنسر مارکتینگ، شمشیری دو لبه در موفقیت کسب و کار
اشتباهات بساری در اینفلوئنسر مارکتینگ وجود دارند که نه تنها میتوانند مانع شما برای رسیدن به موفقیت باشند، بلکه منجر به از دست رفتن سرمایه و ناامیدی شما در ادامهی مسیر میشوند که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم:
از جمله رایجترین اشتباهات در اینفلوئنسر مارکتینگ، انتخاب اینفلوئنسر اشتباه است. تا حد امکان باید اینفلوئنسری را انتخاب کرد که به زمینهی فعالیت ما مرتبط باشد.
نکتهی بعدی در خصوص اینفلوئنسرهای اینستاگرام با فالورهای فراوان اما فیک است. در هر زمانی از تاریخ و هر زمینهای، افرادی هستند که میخواهند راه صدساله را یکشبه طی کنند و اینفلوئنسر مارکتینگ هم از این قاعده مستثنی نیست. این روزها فالوور و حتی لایک و بازدید فیک، بازار داغی دارد و در انتخاب اینفلوئنسر برای تبلیغات باید به این نکات توجه دوچندان داشت.
بنابراین برای گرفتن نتیجهای بهتر و موفقیت در بازاریابی دیجیتال، باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا برد یا از افرادی که متخصص این حوزه هستند کمک گرفت. همچنین آموزش اینفلوئنسر مارکتینگ، شرکت در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ و شناخت پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ میتواند بسیار کارآمد و مفید باشد.
نتیجهگیری
اگر کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ به طور موثر و اصولی اجرا شوند میتوانند برای مارکت ها و مشاغل معجزه کنند. پس اگر قصد دارید تا با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برند و تجارت خود را تبلیغ نمایید، پس باید از پرداختن به هرگونه اشتباه در این زمین خودداری کنید.
ما در این مقاله از دکتر ویز علاوه بر اینکه به شما توضیح دادیم اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی تاثیرگذار چیست همچنین به شما ۶ اشتباه رایج در اینفلوئنسر مارکتینگ را معرفی کردیم که با جلوگیری از رخ دادن هر یک از این ۶ اشتباه در مارکت خود می توانید در این زمینه از مارکتینگ بسیار موفق عمل کنید.
برخی از سوالات رایج
۱.اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
اینفلوئنسر مارکتینگ به شیوه ای از بازاریابی و تبلیغات گفته می شود که در آن یک شخص اینفلوئنسر و یا کسی که در زمینه خاصی متخصص شناخته می شود و از شهرت بالایی نیز برخوردار است به شما کمک کند تا محصولاتتان را به بازار عرضه نمایید.
۲.اشتباهات رایج در اینفلوئنسر مارکتینگ شامل چه مواردی است؟
فقدان یک برنامه بازاریابی دقیق
تمرکز کردن تنها برروی تعداد فالوور
تبدیل کردن همکاری به یک معامله یکبار مصرف
پایبند بودن تنها به یکی از رسانه های اجتماعی
انتخاب یک اینفلوئنسر که با حوضه تجارت شما همخوانی نداشته باشد.
۳.اینفلوئنسر کیست؟
اینفلوئنسرها معمولاً افرادی هستند که میتوانند تاثیر زیادی بر خرید مردم و یا کسانی داشته باشند که آنها را دنبال میکنند و تبلیغ یک محصول از جانب این افراد باعث میشود تا عدهای اقدام به خرید آن محصول کنند.
یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی، اینستاگرام است. که کاربردها و قابلیت های مختلفی دارد . یکی ازاین قابلیت ها که می توان به آن اشاره کرد، افزایش ویو اینستاگرام می باشد. همان گونه که می دانید امروز شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره مردم نقش بسیار بسزایی دارد. تمام افراد به روش های مختلف با شبکه های اجتماعی سروکار دارند.
پلتفرم اینستاگرام به کاربران خود این امکان را می دهد که کسب و کار خود در آن راه اندازی کنند. تا بتوانند از این طریق محصولات خود را به مردم معرفی کنند. ما در مجموعه دریچه 67 امکانات و قابلیت های بسیاری برای کاربران اینستاگرام فراهم نموده ایم. که یکی از این قابلیت ها که می توان به آن اشاره کرد خرید ویو اینستاگرام است. بازدید اینستاگرام
روش های مختلفی برای کسب درآمد در اینستاگرام وجود دارد. یکی از این روش ها که از طریق آن می توان کسب درآمد کرد، به اشتراک گذاشتن پست های تبلیغاتی می باشد. با فراگیر شدن پلتفرم اینستاگرام و داغ شدن بازار فروش محصولات، اکثرا فکر می کردند که تنها راه کسب درآمد از اینستاگرام فروش مستقیم محصولات است. اما اینگونه نیست زیرا شما از طریق تبلیغات می توانید درآمد بیشتری کسب کنید. برای اینکه بتوانید از طریق تبلیغات درآمد بالایی داشته باشید، باید فالوورهای واقعی بسیاری داشته باشید. شما می توانید با مراجعه به سایت دریچه 67 اقدام به خرید ویو اینستاگرام کنید.
5 ترفند برای افزایش ویو اینستاگرام
.1 انتخاب زمان مناسب برای اشتراک گذاشتن پستبرای افزایش ویو اینستاگرام
برای اشتراک گذاشتن پست ها، بهترین زمان افزایش ویو اینستاگرام را باید بر اساس رفتارهای فالوور هایتان انتخاب کنید. اگر فالوورهای شما بیشتر بزرگسالان هستند، بهترین زمان برای به اشتراک گذاشتن پست ها بعد از پایان تایم کاری ادارات یا در ساعت های پایانی شب می باشد. یا اکثر فالوورهای شما را نوجوانان یا دانش آموزان تشکیل داده باشند، بهترین زمان انتشار پست هایتان بعد از تعطیل شدن مدارس است.
زمان به اشتراک گذاشتن پست ها، برای افزایش ویو اینستاگرام از اهمیت بسیاری برخوردار است. به این خاطر با آنالیز کردن دنبال کنندگان خود، بهترین زمان را برای به اشتراک گذاشتن پست ها انتخاب کنید.
در این زمینه تحقیقاتی صورت گرفته که نشان می دهد بهترین زمان برای اشتراک گذاشتن پست در اینستاگرام بین ساعات 7 تا 9 صبح می باشد. چون اکثرا افراد بعد بیدار شدن از خواب این عادت را دارند که گوشی خود را چک نمایند. دیگر زمان مناسب برای به اشتراک گذاشتن پست در اینستاگرام بین ساعات 5 تا 7 بعدازظهر می باشد چون در این ساعات مدارس و ادارات تعطیل شده اند.
یکی دیگراز راه های افزایش ویو اینستاگرام استفاده از هشتگ می باشد. شما برای دسته بندی پست هایتان می توانید از این روش استفاده کنید. هنگامی که کاربران اینستاگرام یک هشتگ را سرچ می کنند، تمام پست هایی که برچسب این هشتگ را خورده باشند را می توانند ببیند. حتما برای اینکه پست های شما بیشتر و بهتر دیده شوند از هشتگ هایی متناسب با موضوع پست هایی که به اشتراک می گذارید را پیدا کنید. با این کار پست هایی که در پیج خود به اشتراک می گذارید بهتر دیده می شوند. این یکی از راهکارهای افزایش ویو اینستاگرام است. بخاطر داشته باشید در لیست دسته بندی هشتگ ها، پست هایی که موضوع آن ها با هشتگ ها، نامرتبط می باشند توسط اینستاگرام از لیست حذف می شوند.
.3 اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی
برای افزایش ویو اینستاگرام می توانید ویدئوهای خود را اشتراک گذاری کنید. پست های ویدئویی نسبت به عکس ها بسیار تاثیرگذارتر هستند. احتمالا تا کنون به این موضوع برخورد کرده اید فیلم ها و ویدئوهایی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شوند نسبت به عکس ها کامنت ها ویو بیشتری می گیرند. البته به این موضوع هم با توجه داشته باشید که عکس ها نسب به ویدئوها لایک بیشتری می گیرند.
باید به خاطر داشته باشید که دنبال کنندگان شما برای مشاهده یک فیلم کوتاهی که به اشتراک گذاشته اید حدود یک دقیقه وقت می گذارند. این مسئله دلیل بسیار مهمی می تواند باشد که نشان می دهد فیلم هایی که اشتراک گذاشته اید از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. زمانی که در زیر پست های شما کامنت گذاشته می شود، اینستاگرام نتیجه می گیرد که ویدئویی که اشتراک گذاشته اید توانسته کاربران بسیاری را جذب خود نماید. احتمال می رود که این ویدئوی شما در اکسپلور اینستاگرام به نمایش گذاشته شود، یکی از راه های افزایش ویو اینستاگرام نمایش ویدئو شما در اکسپلور است.
.4 استوری اینستاگرام روشی دیگر برای افزایش ویو اینستاگرام
یکی دیگر از روش های افزایش ویو اینستاگرام استوری گذاشتن است. استوری گذاشتن در اینستاگرام از قابلیت های بسیاری برخوردار است، اما بعضی از کاربران برای به اشتراک گذاشتن استوری در اینستاگرام اهمیت زیادی قائل نیستند. برای نمونه شما می توانید در استوری های خود لینک وب سایت هایی که از شما درخواست تبلیغ کرده اند قرار دهید. قابلیت دیگر استفاده از هشتگ ها در استوری می باشد.
یکی از راه های ارتباط بهتر و صمیمانه تر با فالوور هایتان به اشتراک گذاشتن استوری ها است. شما می توانید از این راه با فالوور هایتان ارتباط نزدیکتری داشته باشید. اما توجه داشته باشید که هر استوری که شما به اشتراک می گذارید، پس از گذشت 24 ساعت به صورت خودکار توسط اینستاگرام حذف می شود. شما می توانید با هایلات کردن استوری هایتان از حذف شدن آن ها جلوگیری کنید. هنگامی که استوری هایتان را هایلات می کنید هر زمانی که فالوور هایتان بخواهند میتوانند استوری های شما را مشاهده نمایند. به اشتراک گذاشتن استوری یکی از راه های بالای کسب در آمد در اینستاگرام است.
.5افزایش نرخ تعامل با فالوورها
یکی از دلایلی که کاربران اینستاگرام از برخی پیج های اینستاگرامی ناراضی می باشند، این است که به کامنت ها و دایرکت های آنها پاسخ داده نمی شود. بهترین روش برای جلوگیری از ناراضی بودن فالوورهایتان پاسخگو بودن به آنها می باشد. حتما باید توجه داشته باشید با مخاطبانتان تعامل بیشتری داشته باشد. مطمئنا این تعامل می تواند به افزایش ویو اینستاگرام شما نقش به سزایی داشته باشد.
شما می توانید برای افزایش ویو اینستاگرام خود در برخی مواقع در کپشن ها، پست هایی به اشتراک بگذارید که تعامل شما را با مخاطبانتان بیشتر نماید در ضمن می توانید در مورد موضوعاتی از مخاطبان خود سوال بپرسید. در چنین مواقعی پست هایی که شما در آن از فالوور هایتان سوالی پرسیده اید لایک و کامنت های بیشتر دریافت خواهند کرد.
راه بعدی برای بالا بردن افزایش ویو اینستاگرام و دریافت کامنت های بیشتر، این است که برای فالوور هایتان مسابقاتی برگزار کنید. روش دیگر به قید قرعه برای آن ها جوایزی در نظر بگیرید. این روش بسیار مناسبی برای ارتباط بهتر با فالوور هایتان می باشد و کمک شایانی به شما می کند.
.6خرید ویو اینستاگرام
با گسترش شبکه های اجتماعی و رونق بخشیدن به کسب و کارها از طریق این شبکه ها ، سایت های زیادی به وجود آمده اند که در زمینه خرید ویو ارزان اینستاگرام فعالیت می کنند. این سایت ها از متخصصان مجربی که سال ها در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی فعالیت دارند ، استفاده می کنند تا بتوانند افزایش ویو و بازدید ویدیوهای شما را به شکل کاملا هدفمند و برنامه ریزی شده انجام دهند یکی از این سایت ها سایت دریچه 67 است.